Az ember kudarcairól nem az álmai tehetnek, hanem az álmai megvalósításához szükséges ismeretek hiánya!
A következőkben vázlatosan – és ezért töményen – összefoglalom egy tanfolyam anyagát, az értékesítés legfontosabb szempontjait. Amiket a csúcsértékesítők használnak.
A válság
Válságban is költenek az emberek, csak sokkal inkább válogatnak. Ilyenkor sokkal nagyobb szükségük van a megértésre és a törődésre.
Emiatt a gazdasági kérdések tulajdonképpen az értékesítőkön múlnak.
A válság veszély, – ami védekezésre, zárkózásra késztet.
Vagy lehetőség.
Az értékesítésnek semmi köze a termékhez, csak ahhoz, hogy megérted-e a vevőt.
Még a legjobb termék sem garantálja a gazdasági sikert.
A csúcsértékesítő
Mi a különbség egy csúcsértékesítő és a többiek között?
Kisujjában van az emberi tényező!
Míg a többiek a termékkel foglalkoznak, ő az emberrel, mert nem az a munkája, hogy eladjon, hanem hogy elvezesse az ügyfelet a vásárlásig.
Az eladás 100%-ban az érzelmekről szól.
Az érzelem híd a gondolat és a cselekvés között.
Gondolat (pl: törődök magammal?) -> Érzelem (-> Akarat -> Vágy) -> Cselekvés
Egy személyes értékesítés statisztikája szerint vevők 71%-a azért vásárolt, mert kedvelte, tisztelte az értékesítőt.
A logikus érvek mögött mindig van egy sokkal fontosabb érzelmi ok, érv.
Például: törődés, figyelem, hozzáállás az értékesítő részéről a döntés meghozásának pillanatában.
A cselekvés ciklusa
Elindít - Megváltoztat - Megállít
1. A vásárlási vágy fokozása - Elindít - Vevő
2. Értékek hangsúlyozása - Megváltoztat - Termék
3. Fizetség megszerzése - Megállít
Mindent olyan áron kell eladni, ami a vásárló szemében, vágya tükrében arányos a termék értékével.
Az értékesítő a vágyat növeli, hogy kellő fizetséget kapjon.
Nyomó eladás helyett húzó eladás kell.
Érzelmi területek: biztonság, státusz, egészség, kockázat, jövő.
A miért a legfontosabb kérdés!
A logikus érveket érzelmi okokká kell formálni.
Az eladás olyan, mint az elektromosság, mindkét pólus kell a működéshez:
+ nyerni (jövő)
- nem veszíteni (félelem, sürgősség)
Arról is kell beszélni, mit veszít, ha most nem vásárol.
Vásárlás a túlélésért
Minden vevőben közös végső dolog, ami miatt vásárol: a túlélés.
Gazdasági túlélés: minőség, garancia, ár-érték, jövedelem, stb
Társadalmi túlélés: életszínvonal, státusz, elismerés, segítség, csapat, stb
Személyes túlélés: egészség, fiatalság, energia, szabadidő, biztonság, etika, felelősség, fejlődés, stb
Soha ne korlátozd az értékesítést kizárólag a gazdasági túlélés szempontjaira, mindhármat meg kell mutatni!
Gyakorlati lépések
Doktor formula
1. Konzultáció, kikérdezés, kiderítés, nyomógomb keresés: szükség, akar-nem akar, érzelem (félelem, kedvel)
2. Kiértékelés
3. Javaslat
4. (vissza az 1.-höz, ha nem működik)
Értékesítői tulajdonságok: kíváncsiság, érdeklődés.
Egy átlagos értékesítő csak 3-5 kérdést tesz fel, mielőtt a termékről beszélne. Azt hiszi, minél többet beszél, annál többet ad el.
Minél többet tudok, annál többet adok el: a csúcsértékesítő 15-20 kérdést tesz fel a termék bizonyítása előtt!
Információ = muníció!
Varázs formula
1. Kommunikáció (Konzultáció) olyan témáról, ami reális neki
2. Realitás, egyetértés (Kiértékelés)
3. Affinitás: törődés, bizalom, ami miatt vásárol, kedvel (Ajánlás)
Kifogáskezelés
Soha nem az ár a probléma!
Hanem:
- Az értékesítőnek van problémája az árral
- mert nincs meggyőződése
- mert ő olcsón vásárol, és nem tud drágán eladni
- oktatás hiánya
- Az árkülönbség, ami jó hír, mert az ügyfél egy kisebb árra már le van zárva, csak nem látja a különbségekhez kapcsolódó értéket
- igazi probléma: érzékelt érték, amire oktatni kell, mert nem tudja, mi az (10-ből talán egy vevő tudja, igazából mit is vásárol)
"Mennyivel drágább?"
Készíts előre előnylistát: minden előnyhöz 2 kérdésre kell választ kapni:
- Mennyit ér neki egy-egy előny?
- Mennyibe kerülne, ha az előnyt nem kapja meg, így mennyit veszítene?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.